Després del pa, les magdalenes, les galetes i la brioixeria, arriben per fi les coques de Xavier Barriga. La coca és probablement un dels plats tradicionals més universals de Catalunya, que no falta mai a casa ni a les pastisseries de sempre, i que es troba dins la tradició culinària del Mediterrani. En aquest llibre trobaràs una gran varietat de coques classificades segons la seva textura: des de coques esponjoses, fullades, molt tendres i molt cruixents fins a coques de cullera i idees salades. També hi trobaràs un apartat amb coques típiques i tradicionals, aquelles que han conquerit des de sempre tots els paladars. I seguint l'estil de Xavier Barriga el llibre presenta també alguns capítols especials: idees per sorprendre els de casa, coques per a intolerants al gluten, la lactosa o els ous, a més a més d'un capítol dedicat a coques integrals i baixes en calories.
I com sempre, trobaràs totes aquelles tècniques i trucs del mestre flequer Xavier Barriga que et permetran preparar una coca casolana sana i de qualitat, ja sigui dolça o salada, per sorprendre als teus cada dia.
Nacido en el seno de una familia dedicada a la panadería, Xavier Barriga comenzó su andadura profesional a la edad de catorce años en el negocio familiar. Muy pronto descubriría su interés por el arte de elaborar el pan de manera tradicional, y acudió a charlas técnicas, demostraciones y cursos. Finalmente, al cumplir veintitrés años, decidió emanciparse y viajó a Francia, Italia, Portugal y Dinamarca, donde alternó el trabajo con una constante formación. En 1999 entró a trabajar como asesor técnico en una conocida firma de hornos italiana, además de formar parte del departamento de investigación y desarrollo de las harinas en una de las harineras más importantes del país. En 2001 decidió impulsar Atecpan, una empresa que se dedica al asesoramiento de las empresas panificadoras, y en 2008 dio el paso para mostrar sus conocimientos al público a través de las panaderías Turris en Barcelona, donde se comercializa pan artesano de toda la vida.